Würth-Nederland B.V.
Whole Trading Holland B.V.
Walter Gondrom Großhandel in techn. Gummiwaren und Armaturen GmbH & Co. KG
Van der Linden & Veldhuis Isolatie B.V.
Shunter B.V.
Röntgen Technische Dienst B.V.
P. van Leeuwen jr.’s Buizenhandel B.V.
Muehlhan B.V.
Machinefabriek Van der Klift B.V.
Lloyd’s Register Nederland B.V.
Kroonint B.V.
Kreko B.V.
Klinger B.V.
Huisman Equipment B.V.
Bloemenboetiek Mariska
B.V. Metaalmaatschappij v/h Joh.K. van Helvert & Zn.

Om de actieradius van onze stoomlocomotieven te vergroten is in 2015 per project waterwagen gestart en in 2017 afgerond. Door deze extra toevoeging aan onze trein kunnen we verder rijden voordat we water nemen. Technische gegevens: UIC: 01 84 22 53 065-1 40 84 95 41 166-7 40 84 95 91 049-4 40 84 98…

Ten slotte is de SSN in het bezit van een Mitropa-restauratierijtuig. Dit uit 1984 daterende rijtuig is afkomstig uit de voormalige DDR, waar het dienst deed in de treinen van de toenmalige Deutsche Reichsbahn. Het rijtuig was ondanks haar zeer jonge leeftijd na de ëënwording van Duitsland overcompleet en kon door de SSN in 1994…

In eerste instantie werden van de Belgische spoorwegen afkomstige, 1e klas rijtuigen van het type K1A aangeschaft. Deze uit het begin van de jaren dertig stammende rijtuigen zijn voorzien van zeer luxe stoffering en met het typisch houten interieur doen zij de tijden van weleer herleven. Technische gegevens: UIC: 51 84 18 40 025-6 51…

Begin 2010 kregen wij de mogelijkheid om vier rijtuigen van het type Bm 238 over te nemen. Deze rijtuigen zijn rond 1979 uit rijtuigen type Bm 232 omgebouwd en zijn dan ook nagenoeg gelijk aan het eerder genoemde Bm 232-rijtuig. Het meest opvallende verschil aan de buitenzijde is dat de rijtuigen van het type Bm…

C.4-03

Diesellocomotief C.4-03, in de volksmond Wanda genoemd, heeft vroeger dienst gedaan bij de hoogovens. De locomotief was oorspronkelijk voorzien van een automatische rangeerkoppeling waarmee het werk van de rangeerder/machinist kon worden verlicht. Deze is echter verwijderd, de kasten waarin het mechaniek was ondergebracht zijn nog wel duidelijk zichtbaar. De C.4-03 is een sterke en snel…

Technische gegevens: UIC: n.v.t. Naam: 658 Bedrijfsvaardig: nee Type: … Tractie: diesel-elektrisch Asindeling: C Bouwjaar: 1957 Fabrikant: The English Electric Company Limited Fabrieksnummer: … Massa: 47 T Lengte over buffers: 9.068 m Maximum asdruk: … T Vermogen: … pki / 294.0 kWi Maximum snelheid (v/a): 30 / 30 km/h Levensloop: …

228

De 228 wordt bij eveneens de SSN gebruikt voor rangeerwerkzaamheden. Het trekken van een complete rijtuigstam wordt hoofdzakelijk uitgevoerd met de sterke C.4-03. De volledige historie van de locomotor is te vinden op de website van Stichting De Locomotor. Technische gegevens: UIC: n.v.t. Naam: 228 (Sik) Bedrijfsvaardig: ja Type: Locomotor Tractie: diesel-elektrisch Asindeling: Bo Bouwjaar:…

Technische gegevens: UIC: n.v.t. Naam: 8811 Bedrijfsvaardig: ja Type: Austerity 0-6-0ST Tractie: stoom Asindeling: Cn2t Bouwjaar: 1943 Fabrikant: Hudswell, Clarke and Company Limited Fabrieksnummer: 1737 Massa: 49 T Lengte over buffers: 9.254 m Drijfwiel diameter: … mm Maximum asdruk: … T Cylinders: aantal: diameter x slaglengte: …: … mm x … mm Roosteroppervlak: … m2…

Technische gegevens: UIC: 90 84 00 65 018-4 Naam: 65 018 Bedrijfsvaardig: nee Type: DB-Baureihe 65 Tractie: stoom Asindeling: 1’D2’h2t Bouwjaar: 1955 Fabrikant: Krauss-Maffei Fabrieksnummer: 17897 Massa: 107.6 T Lengte over buffers: 15.475 m Drijfwiel diameter: 1500 mm Maximum asdruk: 16.90 T Cylinders: aantal: diameter x slaglengte: 2: 570 mm x 660 mm Roosteroppervlak: 2.67…

Technische gegevens: UIC: 90 84 05 01 255-4 Naam: 50 1255 Bedrijfsvaardig: nee Type: DR-Baureihe 50 Tractie: stoom Asindeling: 1’Eh2 2’2′ Bouwjaar: 1941 Fabrikant: Arnold Jung Lokomotivfabrik Fabrieksnummer: 9283 Massa: 135 T Lengte over buffers: 22.94 m Drijfwiel diameter: 1400 mm Maximum asdruk: 20.20 T Cylinders: aantal: diameter x slaglengte: 2: 600 mm x 660…

De 1’D1′ locomotief van de serie 41 werd ontworpen voor het rijden van snelle goederentreinen, in het bijzonder vis-, fruit- en veetreinen. De locomotief verkreeg dan ook al snel de bijnaam ‘Ochsenlok’. Met een drijfwieldiameter van 1600 mm bereikt zij een maximumsnelheid van 90 km/h bij een vermogen van 1950 pk. Inzet Al snel bleek…

In de eerste jaren na 1945 bestond er in Duitsland een grote behoefte aan nieuw spoorwegmaterieel. In die jaren was de dieseltractie nog maar net in opkomst. Men vond deze tractievorm nog te onbetrouwbaar en een verdere elektrificatie van het spoorwegnet was vooralsnog te duur. Omdat er in de oorlog veel vooruitgang was geboekt bij…

De sneltreinlocomotieven van de Duitse serie DR-Baureihe 01.10 zijn locomotieven van het Pacific-type. Locomotieven van dit type hebben de asindeling 2’C1’h3 2’3′, dat wil zeggen twee loopassen voor (verenigd in een draaistel), drie drijfassen en een loopas achter. De serie DR-Baureihe 01.10 is een driecilinderlocomotief waarvan er 55 zijn gebouwd, allen bij Berliner Maschinenbau-Actien-Gesellschaft vormals…

Jan

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin augue est, iaculis at efficitur efficitur, efficitur in quam. Suspendisse potenti. Maecenas commodo, purus in tristique rhoncus, justo neque pellentesque ante, molestie maximus felis nulla vel quam.

Piet

Proin porttitor ligula eu tortor tristique, quis bibendum leo scelerisque. Morbi et pellentesque erat. Nulla luctus imperdiet pharetra. Nam dignissim risus at ultricies elementum. Nullam sit amet dolor quis libero sollicitudin commodo. Mauris sit amet quam enim.

Jack

Duis vulputate eu risus eu sollicitudin. Mauris nisi lectus, pharetra eget leo id, hendrerit ultricies magna. Duis bibendum quam in elit accumsan, quis maximus urna venenatis. Mauris eget dapibus ipsum. Vivamus vel ante eu velit ornare scelerisque ut quis nulla. Nullam sed quam eu elit vehicula maximus.

Jasmine

Felis nulla vel quam. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin eleifend pretium tempus. Vivamus aliquet, purus eu scelerisque ornare, sem odio maximus felis, a placerat sem enim et ante nulla facilisi.

ANDROID

Maximus felis nulla vel quam. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin eleifend pretium tempus. Vivamus aliquet, purus eu scelerisque ornare, sem odio maximus felis, a placerat sem enim et ante. Cras id convallis nisl. Phasellus sodales bibendum arcu non vehicula.

APPLE IOS

Donec interdum tristique pellentesque. Mauris sagittis lectus non congue lobortis. Vivamus maximus, enim iaculis pellentesque posuere, orci dolor maximus quam, id pretium lectus ligula a orci. In elit lectus, feugiat ut sem ac, pharetra vehicula lectus.

MICROSOFT.NET

Donec vulputate odio sed urna aliquet iaculis. Aenean vitae magna quis arcu tincidunt mattis. Aenean aliquam blandit accumsan. Proin pellentesque pulvinar vestibulum. Integer maximus consequat ultrices. Mauris lacinia odio faucibus, tempus metus pellentesque, laoreet nisi.

JAVA

Donec vulputate odio sed urna aliquet iaculis. Aenean vitae magna quis arcu tincidunt mattis. Aenean aliquam blandit accumsan. Proin pellentesque pulvinar vestibulum. Integer maximus consequat ultrices. Mauris lacinia odio faucibus, tempus metus pellentesque, laoreet nisi.

NODE.JS

Aliquam condimentum mi ac quam aliquam volutpat. Ut in purus quis nibh condimentum ornare. Fusce sagittis sem eros, a pharetra tellus porttitor porta. Mauris lacinia odio faucibus, tempus metus pellentesque, laoreet nisi.

TWITTER BOOTSTRAP

Donec vulputate odio sed urna aliquet iaculis roin. Integer maximus consequat ultrices. Aliquam condimentum mi ac quam aliquam volutpat. Ut in purus quis nibh condimentum ornare. Fusce sagittis sem eros, a pharetra tellus porttitor porta. Mauris lacinia odio faucibus, tempus metus pellentesque, laoreet nisi.

ANGULARJS

Aenean vitae magna quis arcu tincidunt mattis froin pellentesque pulvinar vestibulum. Integer maximus consequat ultrices. Aliquam condimentum mi ac quam aliquam volutpat. Ut in purus quis nibh condimentum ornare. Fusce sagittis sem eros, a pharetra tellus porttitor porta. Mauris lacinia odio faucibus, tempus metus pellentesque, laoreet nisi.